HTML

Galaktika Aréna

Írsz? Sci-fit vagy fantasyt? Mutasd meg a világnak mit tudsz, mérkőzz meg a többi szerzővel!

Galaktikabolt

galbolt-galhuray1.jpg

Galaktika a facebookon

Friss topikok

2013.01.30. 11:25 Zanphagras

Császár Kata: Monokróm

Császár Kata: Monokróm című novellájával köszöntjük a szerdát. Kipróbálnád magad az Arénában? Küldd be novelládat az info @ galaktika.hu címre!

snerg500x160.jpg

Monokróm

Kékesfényű villanások kattantak fel s le végig a kietlen folyosón. Zöld füsfényben úsznak az oszlopok. Így fertőtlenítik minden nap minden reggelén a házakat, megtörve a hajnali derengést.

Összevonja szemöldökét és nézte a szemétben turkálókat. Még nem tartozik közéjük, még nem. Tegnap a két lazító jól jött. Kicsit kihúzta a monokróm környezetből, az aszfaltkonfekciójú tömeg morajából.

Gumiarc nevetése még most is a fülében csengett. Haveri alapon ment az osztás. Csak haveroknak. Ez az eltelt év óta még mindig egy kicsit zavarta.

A szűk szobában még erősebben érződött a cigaretta-izzadtságszag keveréke. Ma újra szigetmagány.

Nem akar érezni. Soha többé semmit. Nem akart többé ártani neki. Menekülne magától. Ma is, holnap is.

De „csak” haver neki..nyugtatta magát. Mint mindig, mindig..örökkön örökké..

2. Ébredés

A jégfehér csempe erősen hozzányomódott az arcához. Valahol a közelben víz zuhogott. Két karcsú lábat látott elsuhanni maga előtt. Aztán emléktörés.

Próbált felkelni. Nem ment egykönnyen. Egy hosszú árnyékot látott. Egy férfi sziluettjét. A parázs felfénylett a sötétben. Hirtelen hányinger fogta el a csípős cigaretta szagától. Már amúgy is hasogatott a feje a fáradtságtól és az éhségtől.

Itt a Magányos Angyalok városában, ahol a régi katedrálist már körbenőtte a város zsivaja, itt általában otthonra lelt. Itt nem félt. Eddig a pillanatig.

Félt, szívbemarkolóan és azzal az ürességgel, mint mikor az ember a szívdobbanását az összes érzékszervével kiélesedve éli át.

Az volt az utolsó emléke, hogy tűzharcba keveredett, s valahol a Villányi úton elhagyta csapatát, bekerítették. Amit utoljára látott, az egy lány profilja volt.

Nehézkesen feltápászkodva látta, hogy térdét súrolta az egyik golyó, s fejéből is vér szivárog.

A halál előszobájából tért vissza az éjjel.

Virrasztás

Hörögve száguldott végig a mentő az Andrássy úton. A lány leszorította a lőtt sebet. De a mentőt is követték a fegyveresek,ki kellett, hogy tegye valahol a sebesültet, mentenie a saját, s társai életét.

Talált egy elhagyott raktárépületet. A mosdó közelében lerakta a testet. Megsimította a borostás arcot. Fiatal katona-gondolta, fiatal halál..s elszaladt, ment a következő robbanás helyszínére.

8 komment

Címkék: novella


A bejegyzés trackback címe:

https://galaktikaarena.blog.hu/api/trackback/id/tr145052810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NNorbert 2013.01.30. 17:18:56

A novellával csak annyi gondom volt, hogy nem tudtam hova tenni. Nem tudtam, mit lássak benne. Véleményem szerint jól van megírva, de a végére érve csak egy pislogásra futotta.

Ez valszeg' olyan novella, melyben nem a cselekmény, sokkal inkább az alkotó művészisége bukkan fel. Ha annak lett szánva a novella, jó lett. :) De nekem ehhez ez kevés. Azért örülök, hogy egy hölgy is tiszteletét tette. :)

Wallenstein 2013.01.30. 19:02:31

Nekem nagyon tetszett az alkotásod. A sűrű szinte kézzel tapintható metaforáktól teljesen átélhetővé lett a történeted. Olyan mintha én is ismerném a szereplőket és a környezetet. Nagyon bejött az idősíkok használata is , akár egy modern rövid filmet is lehetne belőle forgatni. Csak így tovább. 

V. Crane 2013.01.31. 11:29:34

Kicsit zavaróak szerintem a narráció összekevert igeidői. Pl: "Összevonja szemöldökét és nézte"
Próbáltam értelmét keresni, hátha esetleg célja van, de végül nem találtam, ezért csak arra jutottam, hogy nem szándékos. Egy ilyen szempontból való átnézés még nem ártana a novellának szerintem.

Kőtőkálmán 2013.01.31. 14:35:35

Ez inkább részlet egy nagyobb lélegzetű műből, mint novella.
Jó helyen kapisgálok?

meszarosgyula · http://meszarosgyula.wordpress.com/ 2013.02.01. 11:51:40

Szerintem én nagyon földhözragadt lehetek, mert nem értem mi a lényege.

aurora012 2013.03.20. 18:29:08

@Kőtőkálmán: valóban egy nagyobb mű része inkább.

aurora012 2013.03.20. 18:30:19

Mindazonáltal tetszik, mert az elgondolás jó.

ChristopheBeaufort 2013.03.21. 20:20:45

Na jó, csak hogy jól értem-e: a szotri az, hogy szegénység van, a főszereplő eljátssza az összes pénzét gumiarcnál, ezért beáll katonának, de leverik az egységét. Utána bemenekül egy templomba lőtt sebbel, megtalálják, de a mentőből meg kidobják, hogy azok a saját életüket mentsék. Nekem ez jött le belőle, javítson ki valaki, ha rosszul értettem. Ami így, magában nem nagy szám (szerintem), a bemutatása viszont tetszett. Nekem kicsit olyan benyomásom támadt, mintha emlékképeket látnánk a valósággal összefolyva. Ha ez volt a cél, akkor nem baj, hogy nem egységes az igeidő, mert az egyébként engem is szokott zavarni.
süti beállítások módosítása